- Varen må ha blitt levert til deg. Angreretten faller bort dersom du henter varen i vår butikk.
- Varen kan ikke ha vært tatt i bruk etter levering. Pakken kan derimot ha vært åpnet og inspisert av deg.
- Varer som regnes som hygieniske artikler eller f.eks. undertøy kan ikke returneres.
- Du som kjøper må selv betale returfrakt.
Dersom du har mottatt en vare fra oss som du mener er mangelfull, ønsker vi at du tar kontakt med oss på [email protected] først. Du må ikke forsøke å reparere varen selv, dersom du ønsker å reklamere. Send oss følgende:
- Din kontaktinfo
- Ditt ordrenummer
- En beskrivelse av hva som er galt med varen
- Evt. bilder av varen
Vi tar deretter kontakt med deg for videre instruksjoner.
Dine plikter og rettigheter:
Du som forbruker er forpliktet til å gi beskjed innen rimelig tid etter at en mangel har blitt oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen to (2) måneder fra manglene ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Reklamasjon kan senest skje to (2) år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem (5) år.
Les mer om reklamasjonsrett i Lov om forbrukerkjøp.
Har du handlet hos oss på vegne en bedrift må du forholde deg til Kjøpsloven.
Du har ingen reklamasjonsrett for følgende tilfeller:
- Normal slitasje som måtte kunne forventes
- Kosmetiske skader som ikke var tilstede ved levering
- Dersom du har forsøkt å reparere varen på egenhånd uten å ha vært i kontakt med oss som selger først
Slik behandles en reklamasjon:
Så snart det er slått fast at feilen er selgerens ansvar, skal han tilby reparasjon eller ny vare. Det skal du få innen rimelig tid. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg, og selger kan normalt ikke forsøke å reparere den samme feilen mer enn to ganger.
Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake. Du kan da be om forsinkelsesrente, men selgeren kan også redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen.
Hvis du har fått utgifter på grunn av feilen, kan du også be om erstatning. Utgiftene må da ha vært nødvendige.