Angrerett
Reklamasjon
Angrerett
Angrer du på et kjøp hos oss? I følge loven har du 14 dagers angrerett når du handler varer eller tjenester på nett, via telefon, på stand eller av en dørselger. I nettbutikken vår har du dermed 14 dagers angrerett dersom du returnerer varen sammen med ferdig utfylt angrerettskjea.

Fyll ut vårt angrerettskjema  som du finner ved å klikke her, og send oss dette sammen med sporingsnummer på returpakken til [email protected]. OBS! Det er viktig at skjemaet er signert av deg.
Reklamasjon

Dersom du har mottatt en vare fra oss som du mener er mangelfull, ønsker vi at du tar kontakt med oss på [email protected] først. Du må ikke forsøke å reparere varen selv, dersom du ønsker å reklamere. Send oss følgende:

Vi tar deretter kontakt med deg for videre instruksjoner.


Dine plikter og rettigheter:
Du som forbruker er forpliktet til å gi beskjed innen rimelig tid etter at en mangel har blitt oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.

Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen to (2) måneder fra manglene ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Reklamasjon kan senest skje to (2) år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem (5) år.

Les mer om reklamasjonsrett i Lov om forbrukerkjøp.

Har du handlet hos oss på vegne en bedrift må du forholde deg til Kjøpsloven.


Du har ingen reklamasjonsrett for følgende tilfeller:

 

Slik behandles en reklamasjon:

Så snart det er slått fast at feilen er selgerens ansvar, skal han tilby reparasjon eller ny vare. Det skal du få innen rimelig tid. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg, og selger kan normalt ikke forsøke å reparere den samme feilen mer enn to ganger.

Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake. Du kan da be om forsinkelsesrente, men selgeren kan også redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen.

Hvis du har fått utgifter på grunn av feilen, kan du også be om erstatning. Utgiftene må da ha vært nødvendige.